Nieuwsbericht

Online workshops over digitale vaardigheden: de 15de Werkconferentie van Digivaardig in de zorg

Profielfoto van Kim Wolffenbuttel
Kim Wolffenbuttel
31 oktober 2024 | 1 minuut lezen

Op zoek naar tips en inspiratie om jouw zorgorganisatie nog digivaardiger te maken? Ga dan naar de online werkconferentie van Digivaardig in de zorg op 26 november.

Een stevig inhoudelijk programma helpt jou verder met de aanpak van digitale vaardigheden in jouw organisatie. Er zijn weer verschillende workshops met allerlei thema’s, denk aan digitale vaardigheden in privétijd, de succesfactoren voor startende organisaties, hoe je resultaten kan meten, inzicht in wat voor type mensen er zijn binnen een team en hoe jij daar goed op in kan spelen en nog veel meer!

Uitgebreide informatie over de sessies en het aanmeldformulier vind je hier.

Meedoen is altijd kosteloos en je mag zelf weten bij welke en hoeveel sessies je aansluit.
 

Samenvatting van de verschillende workshops
In “Hoe herkennen en helpen we digitaal minder vaardigen” leer je de diverse behoeften van deze doelgroep begrijpen en hen effectief verbinden met lokaal hulpaanbod. “Meten is (z)weten” laat je zien hoe je resultaten kan meten en deze het beste inzichtelijk maakt!

In de workshop “DigiVitaler” leer je hoe zorgorganisaties en bibliotheken samenwerken om mensen digitale vaardigheden bij te brengen, terwijl je in “De kunst van het vragen stellen” de kracht van nieuwsgierige en creatieve vragen inzet voor beter contact en coaching. Tijdens de workshop “Teamrollen en de kracht van DISC” verdiep je je inzicht in teamrollen en zie je hoe je gedragsstijlen kunt inzetten voor sterke samenwerking.

Daarnaast belicht “Starten én stoppen met digitalisering!” hoe je verantwoord innoveert door focus te houden op wat werkt en los te laten wat minder effectief is. Voor wie net begint met digitale vaardigheden in de zorg, biedt “Succesvol starten met digitale vaardigheden” praktische tips en een kans om ervaringen uit te wisselen. In “Innovatie hoort in het (nascholings)onderwijs” leer je tenslotte over begeleidingsethiek en de impact van innovatie op zorgverlening.