Jongerenpeiling NVZ: op welke manier willen jongeren meedenken met de algemene ziekenhuizen?
Hoe blijven de algemene ziekenhuizen aantrekkelijk voor nieuwe generaties? Met een enquête wil de NVZ in kaart brengen op welke manier jongeren willen meedenken over beleid en aanpak rond het thema arbeidsmarkt. Met als doel dit beter te laten aansluiten op de wensen en behoeften van de toekomstige medewerkers van ziekenhuizen, revalidatiecentra en categorale instellingen.
De enquête richt zich op jongeren (18-35 jaar), zowel werkend bij een lidinstelling van de NVZ of juist nog studerend voor een beroep in de zorg of elders. Een brede doelgroep dus: het gaat niet alleen om de zorgberoepen (verpleegkunde, paramedisch, diagnostiek, medisch), maar ook om ondersteunende beroepen (zoals ICT, facilitair, juridisch). Op basis van de uitkomst van de peiling wordt bepaald hoe de stem van de jongere generatie vorm kan krijgen: in de vorm van een panel, een platform of een andere manier van inbreng.
Het invullen duurt 2 tot 3 minuten. Deelname is mogelijk tot en met 26 februari. Onder de inzenders verloten we Bol.com bonnen.
Wil je meehelpen door de enquête te verspreiden?
- Deel of like het bericht op de social media kanalen van de NVZ: Linked In, Facebook of op Instagram. Of maak een eigen bericht op social media, zie tekst en afbeelding in de bijlagen.
- Mail of app de link naar de enquête: https://exploratio.nl/intake/aa/praat-mee
- Deel de link van het artikel op de NVZ-website: www.nvz-ziekenhuizen.nl/praat-mee
- Of hang de bijgaande poster op. Via de QR-code kom je bij de enquête.
Hoe meer jonge mensen meedoen, hoe beter we hun stem kunnen laten doorklinken bij het ontwikkelen van beleid over het werken in een ziekenhuis, categorale instelling of revalidatiecentrum.